For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

استفاده از سموم و کود در تولید محصولات کشاورزی بسیار گسترده است

ایلنا: عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در جلسه ماهانه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازر گانی اصفهان گفت: استفاده از سموم و کود در تولید محصولات کشاورزی بسیار گسترده شده است به نحوی که برای تولید پیاز بیش از ۴۰ سم آفت کش استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی نیکبخت خواستار حمایت از تولید محصولات ارگانیک در جامعه شد و افزود: بازار و مردم را باید ترغیب به مصرف این محصولات کرد و فواید آن از طریق رسانه‌ها منتشر شود.

همچنین عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بارزگانی اعلام کرد: به دلیل استفاده گسترده از کودهای فسفاتی طی سالیان گذشته، زمین‌های کشاورزی مملو از کادمیوم باقی مانده است و تولید محصولات ارگانیک در این زمین‌ها امکان ندارد.

حمیدرضا رحمانی خواستار تبیین تولید محصولات ارگانیک شد و ادامه داد: با فرهنگ سازی کشاورزان برای تغییر رویکرد تولید می‌توان شاهد محصولات ارگانیک بود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان نیز تولید و مصرف محصولات کشاورزی ارگانیک در جامعه نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار مصرف، اقدام به تولید محصول می‌کنند و در صورتی که تقاضا برای محصولات ارگانیک و سالم افزایش یابد رویکرد آنان نیز تغییر می‌کند.

حمیدرضا مومنی از برگزاری همایش تولید محصولات سالم با همکاری کمیسیون در اتاق اصفهان خبر داد و تصریح کرد: همایش یک روزه راهکارهای تولید محصولات کشاورزی سالم، استاندارد، ارگانیک و چالش‌های فرارو به همت اداره کل استاندارد، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سالن همایش‌های اتاق اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر یک شرکت تولید کننده محصولات ارگانیک نیز در این جلسه گفت: محصولات ارگانیک محصولی است که در فرآیند تولید آن از هیچ نوع مواد شیمیایی اعم از کود و سم استفاده نشده است و بر سلامت خاک، گیاه و انسان تاکید دارد.

هادی رضایی تولید محصولات ارگانیک را ابتدا به سود کشاورز و سپس به سود جامعه عنوان کرد و گفت: سلامتی کشاورزان نیز در استفاده نکردن از سموم آفات کش است.

11/3/92

http://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=77612

تحت نظارت وف ایرانی